Lilypie 3rd Birthday Ticker Lilypie 2nd Birthday Ticker

Wednesday, October 22, 2008

extra expenses this month..

1) lip brush - lisptick e.lauder yg aku baru beli (dan aku sgt suka kalernya) telah patah.. adakah sbb dia sgt lembut / husna baling lipstick aku ni?.. dah survey dah dan kat e.lauder ada satu lipliner AND lip brush skalik.. aku sgt suka tp tgk la.. aku kena wat priority list dulu utk menda ni ...abaikan menda ni.. kansel...

2) wristlet - dah order coach kat kwn cousin aida yg ada kat LA.. haha.. sgt cun okayy.. nanti aku tempel gambo bila barangnya tlh ku dpt ditangan.. yehaa!! i cant wait.. ...masih menunggu...

3) sspn - bukak sspn account utk bebudak comey husna hanna.. dah dpt kad dah.. so, akan jd menda yg "wajib" buat utk bulan² seterusnya utk jd pendeposit.. ni nak nyanyi ni "apa saja untukmu.. tak kuhiraukan waktu.. katakan saja, kan kulaksana.." ...settle...

4) tupperware - aku beli set 6+6.. adalah promosi tupperware utk bln lepas tp bln ni baru aku nak byr kat cousin aku.. hihi.. sgtlah over.. ...paid...

5) ins keta - bln 12 expiry month tp bln ni dah renew.. awal 2 bln.. pastu wat cubaan claim rebate.. nate beruk tul.. dgn reason.. "tak bleh claim awal 2 bulan".. hok aloh ...paid...

6) herbalife - 2nd bottle for formula1, duhhhhhh.... masih blom ada penurunan mendadak ni.. adakah programku ini kecundang di tgh jalan?? adakah???? salahkan openhouse dlm permasalahan ini.. ...paid...

7) herbalife - 2nd bottle for teamix ...paid...

p/s: aku dah 7 bulan hidup tanpa credit card.. tahniah cheq.. tahniah!!!

Tuesday, October 21, 2008

baru sempat nak update last week nye citer

1) workshop - for 2 days.. software testing @ concorde kl
apa yg tak best?
- bahasa yg susah diramal + difahami (IND.. mari)
- ajak teori + kurang contoh
- byk cite / panjang cite
- slideshow sokmo
apa yg best?
- tea break
- lunch break
- coffee break


2) sushi week - dah la masa kat concorde aku melantak sushi sokmo masa lunch.. mmg dahsyat la aku makan.. haha.. masa tu herbalife aku mcm aku tolak ketepi.. wat ala² x nampak aje.. pastu, kan minggu ni sushi king wat promotion sume pinggan rega rm2.. apa lagi.. ari rabu aku melantak sushi (sensorang).. ari khamis melantak sushi (ngan enon + wan).. kesimpulannya.. naik muak bebudak sushi king tgk muka aku.. hehehe..

3) herbalife - hanya dlm ingatan ketika bfast aje.. hahaha.. tp masih blom menjadi lipatan sejarah.. sbb mission aku masih jauh, jauh, jauh, jauh lagi.. best jd cam "green apple".. maintain kurus je aku nengok bila dtg umah aku aritu.. bila la turn gue nak cun cam gitu... dulu aku cun dari dia tp skang tidak lagi.. hahahahahaha.. ye ke di????

4) openhouse - hot topic skang ni.. memana ada openhouse dan korang ingat aku takde openhouse utk di attend? macamana aku nak kurus kalo tetiap ujung minggu / selagi bulan syawal ni ada je majlis makan²? this week:
sabtu
- umah yan
- umah ct aida (awekkureng)
- umah ofismate en own (yuh)

muka penat, ni baru umah ke-2 ni.. aduhai..


ahad
- umah ofismate en own (rosdi)
- umah kwn en own (salam)
- jusco / giant kajang

Wednesday, October 15, 2008

last weekend

we've been friends for 18 years.. ya Allah, lamanya aku kenal ngan bebudak ni..

liza & mr gazza..

generasi ke-2 arin's (hanum), mine (hanna, husna tido!) & yong's (faiq)

pandai faiq amik ati hanna.. sumenye ngan bantuan ultraman dyna..

mekaceh pd sume yg dtg pada majlis bertunang husna.. haha.. sori la korang terpaksa bersesak² dlm umah gue yg sekangkang kera ni.. hehehe.. paling best bila dpt balik bebudak skolah mg yg sampai skang masih sengal & gile (arin, jaa, yong, liza).. thx guys for coming!! thx gak kat yong yg sudi amik gambo.. harapkan aku.. jawabnya tak ter"snap" lah gambo korang.. akak sgt busy okayyyy...!!

Thursday, October 9, 2008

saya sgt letih bila beraya..

ni budak yg bgn paling lambat sekali, pastu org sume dah gi semayang raya dia baru nak mandi, baru nak pakai baju raya (baju raya ayah dia beli mlm raya tu sbb mak mentua bising cucu dia takde baju kurung.. padahal k/org plan nak wat ala² krismas je.. pakai gaun)..

mcm biasa le sibuk nak pakai sandal sendiri dan pada masa yg sama sgt taksub ngan "velcro".. sure terpikir camne bleh terciptanya velcro ni.. bukak tutup, bukak tutup le kejanya sampai 15 minit.. tu mmg ciri² professor serba nak tau dah ada tu..

kami kanak² sgt penat okayy bila beraya ni.. skejap² kat umah org lain, skejap² umah org lain... give us a break-lah.. tido berjemaah plak tu.. tp aku musykil nape budak baju no "37" tu ada alas?? nape anak² aku x beralas??

budak yg paling memerlukan rehat yg cukup.. sentiasa!

budak ni bgn awal.. pegi smayang raya..!

Tuesday, October 7, 2008

hanna yg huru-hara

anak aku hanna ni ada fav xtvt di waktu lapang yg kengkadang aku nampak ciri² 'mak bedah' dia ni.. dia sgt obsess ngan handbag (sure en own akan kuar ayat "anak sapa?" utk menuduh aku memberikan genetik shopaholic pada anak² le tu..).. tp nasib baik dia x minat ngan bag ala² AF tu.. korang tgk la pics di saat dia huru-hara nak angkut segala macam bag pd masa yg sama.. x padan yg kecik..

camne nak angkat sume ni sekali gus?

hanna angkat yg ni dulu..

pastu yg merah (tgk muka ala2 dah lambat masuk keja)..

selesai sume sampai ngan jayanya.. bijak x hanna?

Friday, October 3, 2008

updates for a week

raya?
raya tahun ni plan nak chow dr kl on monday tp biasalah.. at last we ended up balik ari ahad.. sbb sgt x tau nak wat apa di kl ni.. meninggalkan midi (ikan en own) tanpa bekalan makanan dan hopefully bila balik nanti masih lagi bernyawa. huhu.. kalo idak aku wat open house nanti "ikan kelisa panggang".. raya cam biasa le bila dah beranak pinak ni.. yg sakannya bebudak ni.. preparation sume utk anak2 je.. what else? nothing much.. raya seperti kebiasaan je!

beg baru?
x bwk balik raya okay memandangkan officially bag aku ketika bersama anak2 adalah backpack (yg muat segala harta karun pampers, towel, baju spare, etc..) yg aku beli kat modernmum. tp dlm byk2 komen yg aku dpt.. yg paling x sedap didengar adalah dr:
cikgu aleen -> "apsal beg ko mcm org tua??".. nak kena ni..
mak -> "mak pon nak gak satu".. oh bonda bonda..


duit raya?
aje gile kalo aku masih dpt duit raya.. anak2 aku je ada collection..

herbalife?
hahahahhaa.. setahun hanya sekali merayakan hari yg mulia ini.. maknanya diet aku ke laut.. laut.. laut (echo okayy) dan aku akan expect berat bdn aku meningkat instead "menurun"..