Lilypie 3rd Birthday Ticker Lilypie 2nd Birthday Ticker
Showing posts with label family. Show all posts
Showing posts with label family. Show all posts

Tuesday, February 24, 2009

cherating

ni n3 lama tp baru skang ni nak update.. ni cuti² last minute namanya.. b tetiba terasa gatal tekak ajak bebudak ni gi cherating.. reason? nak kenalkan anak² dia pada beach, pokok kelapa, sea, shell.. etc.. nape x pilih PD? sbb b kata PD x best.. haha.. ni musti dia teringat kisah k/org stay kat corus hotel yg x best tu.. k/org sampai ke impiana ni just in time la.. dlm kul 2pm ++ sbb korang tau aje la kan bwk bebudak kecik comey ni berjalan.. mmg byk kerenahnya.. dgn yg sorang cepat boring, sorang skejap jd co-pilot, skejap nak jd boss dok blkg.. singgah pon dkt 4-5 kali benti.. tp Alhamdulillah.. kami berjaya sampai.. best ah tmpt ni.. ngan suasana kamfung, nyaman.. dpn laut.. wahhh.. xtvt k/org utk 3 hari ni asyik ulang-alik ke kemaman (cari sata.. nasib baik jumpa kedai aziz sata yg ayu suruh carik tu.. tq), ke pekan cherating (ada pekan ke?), ke kuantan.. mandi laut pastu sambung mandi pool.. pastu makan durian pahang (bestnyaa!), singgah dkt 5 kedai kopok.. tu le kisahnya.. enjoy the pics u olls.. ;)

hanna ni mmg jenis cepat boring ngan sesuatu.. x kira la apa² pon (en own kata ikut perangai aku).. sume menda xleh lelama wat.. abis tu kalo xleh lelama dlm keta camne nak sampai sayang oiii.. hanna, hanna..

k/long husna ni mmg sentiasa bahagia jd co-pilot, sumi tu aku rasa aku dah buang tp camne bleh dia dapat menda tu pon aku x pasti.. sure dari beg barney dia tu.. sume tu wat bebudak ni batuk.. aku x suka!

pemandangan dari bilik k/org.. berhadapan ngan laut.. kiranya memalam tido ngan bunyi ombak.. tido kena tutup ekon.. sbb sgt sejuk okaayy..

hanna geli ngan pasir.. mengada tol!

Monday, January 5, 2009

aquarium "aquaria"

last sat while my parents gi perak nak settlekan hal adik bongsu aku, family aku & aleen amik peluang g aquarian, klcc utk meraikan cik hanna alani yg kuar dr sepital.. sebenarnya b dah ajak gi on the same date bwk bebudak ni jumpa doc lim tp kena admitted la plak.. :) tak pack sgt klcc memandangkan org dah balik area masing² utk start schooling kot.. lengang gak la aquaria ni.. kiranya bleh berjalan menikmati rupa bentuk ikan² ni dgn tenang..

husna cam biasa naik stroller sbb xtvt melawat kawasan binatang ni cam biasa bukan selera dia.. nasib baik la todlers (below 3yrs) FREE.. kalo idak menyesal okay bawak gi tgk fish dia bleh tido.. paling best dia bleh menjerit bila lalu kat area reptilia.. "hello kak long.. menda tu dlm kaca kak long.. dan menda tu hanyalah iguana.."

hanna plak berkepit ngan ayah dia sbb aku dah x larat dah nak mendukung budak seberat 10kg.. hadif naufal ngan abah dia.. kiranya menariks la xperience kat aquaria ni.. aku pon semacam gayat bila nengok ikan besau² ni sbb ikan paling besau aku nengok ialah ikan arapaima (betul ke aku eja ni? en hubby kalo baca sila betulkan ejaan) kat bukit merah aritu.. gi la bawak anak², bawak diri gi aquaria ni wei.. beshhhh!!


p/s: gambo guna kamera hp.. ya Allah cheq oi.. bila ko nak gi betulkan camera ko??? pastu sume gambo gelap sbb dlm aquaria ni gelap pastu depa tak kasik kamera guna flash.. takut ikan terkejut.. kan ada kamera yg ala² cam kilat.. lain mcm la silau dia.. aku penah tengok.. (toyan, kak nen & enon.. adakah ko ingat peristiwa ini?? di saat aku bangun tutup tv ingatkan kilat??.. hahaha.. bodos tul lampu flash tu)..

ikut ke jb..

mmg dah plan.. cuti dah apply.. nak balik sg petani but unfortunately en own kena gi pasir gudang, jb dan kami (sang isteri & anak²) mengambil inisiatif untuk turut serta.. hihi.. kami duk kat hotel selesa yg bleh la tahan selesanya dan apa sangatlah bleh wat kat sini selain duk dlm bilik aje.. dan kalo aku nak bwk bebudak ni jenjalan pon bukan aku tau beno jln-jln kat jb.. last aku dtg jb masa aleen @ maktab sultan ibrahim.. ye ke? tgk.. betapa lama aku x kesini sampai nama maktab pon aku dah lupa.. haha.. tv plak ada la channel spore, indon tp tak clear beb.. duh!!

xtvt 1- bermain dlm bilik

xtvt 2- bermain di coffee house, dia konpem santa letak nama dia kat adiah tu.. hanna plak asyik pegang segala perhiasan kat pokok tu.. "antek, antek".. dan aku asyik kata "mana cantek, buruk ah..".. kecik ati org yg menghias pokok tu kalo dengar..

xtvt 3- shopping tp setakat kat mini market bwh hotel tu aje..

xtvt 4- minum susu, tido.. wat else?

Tuesday, December 23, 2008

arini 23rd dec bday adik aku yg aku panggil "cikgu sengal".. tp sesengal dia pon sgt pakar okaayyy dlm bab² menjahit ni.. so HAPPY B-DAY CIKGU!! semoga cikgu dipanjangkan umor, dimurahkan rejeki & ditambahkan iman.. cikgu sham dpt posting mana ek? huhuhu

aku belikan cikgu beg kaler itam tu.. nine west tgh sale..