Lilypie 3rd Birthday Ticker Lilypie 2nd Birthday Ticker
Showing posts with label congrats. Show all posts
Showing posts with label congrats. Show all posts

Thursday, July 16, 2009

hanna's 2nd birthday

happy buffday sayang.. masih teringat masa masuk OT selepas doc zana berdecap "iskh, ni mmg jenis tak bg tanda..." selepas dia check aku dah bukak 8cm (sbb masa husna dah bukak 7cm).. hahaha... nak salahkan sapa? proses melahirkan hanna ni lama sket berbanding k.long dia dan berat dia pon bleh tahan 3.2kg.. lama bukan masa nak meneran, lama menunggu nak dptkan katil.. haha.. kesian kat k.nenie, enon, mala, wan yg menunggu lama kat bwh naluri tu sampai korang balik aje tanpa sempat berjumpa diriku ini.. apa² pon ibu doakan semoga hanna dipanjangkan umur, menjadi anak yg solehah, bijak, pandai.. dan yg penting jadi DOKTOR HANNA ALANI yer.. amen!!

macam biasa, pembekal cupcakes (ala² family baker) la > http://yoursugarbites.blogspot.com

Wednesday, January 28, 2009

wedding: gazza & liza

wah, cam pahlawan melaka le perantin lelaki & cantek sunggoh le perantin pompuan.. gamba ni amik dari flickr yana (gambo² dia amik sgt cantek).. tq yana in advance..

akhirnya.. pasangan yg bercinte selama lebih kurang 10++ telah selamat dinikahkan.. ameen.. hahaha.. liza (burung hantu) ni adalah 2nd cousin aku, cousin mak aku, classmate aku masa kat high school.. kiranya ada kena mengena dari sejarah ikatan darah + ikatan ilmu pengetahuan.. gazza plaks adalah x-coursemate en own.. see, donia ini sunggoh kecik kan kan? ok.. ucapan akak cam biasa utk perantin² ni kan.. SEMOGA BERBAHAGIA HINGGA KE AKHIR HAYAT, CEPAT² DPT BABY.. mana le tau kan, ada rejeki bleh sekelas lagi anak² kita (i wish!!!).. aku x dpt jumpa ngan ruby & arin sbb aku lambat dtg, padahal sejengkal je jauh dewan ngan umah aku.. but korang tau aje la ada anak² kecik ni.. (alasan standard!!)

aju & anak, lama giler seh aku x jumpa minah ni..

ita & anak² (baby boi tu anak mimi).. zureen & me..

zureen & abe (laki dia ni pon aku lama giler x jumpa)

mimi & zureen sempat gossip apa ntah..

ita, anak mimi (nama baby mimi ni sedap tp akak lupa le.. duh!!) & anak ita

Monday, January 12, 2009

dah selamat bertunang

aku balik melaka last friday dgn jayanya menumpang adik aku ajoy.. hihi.. reason? sbb adik bongsu aku syimah nak bertunang on saturday which kalo aku pilih balik on saturday nescaya akan tidak dimengaku anak oleh mak aku.. :D majlis bertunang kiranya berjalan dgn jayanya dgn hadirnya sedara yang terdekat.. mmg jd majlis reunion family le.. best, tp yg x best sgt camera aku (again..) rosak.. blom dibetulkan dan gambar majlis takde.. :( benci okayy.. TAHNIAH DIK! dan aku x sempat tukar baju, sepanjang majlis masih berbaju busuk dan penuh tanda kunyit.. akak dpt bahagian goreng-menggoreng okayyy...

p/s: hantaran tu cikgu sengal wat for 3 hrs only (short notice kan majlis ni).. kan aku kata.. dia kreatip korang x caya (masuk site ni).. pastu bila aku nak balik ada couple datang nak sewa alas dulang ngan dulang.. 15 dulang.. rejeki, rejeki!

Tuesday, December 23, 2008

arini 23rd dec bday adik aku yg aku panggil "cikgu sengal".. tp sesengal dia pon sgt pakar okaayyy dlm bab² menjahit ni.. so HAPPY B-DAY CIKGU!! semoga cikgu dipanjangkan umor, dimurahkan rejeki & ditambahkan iman.. cikgu sham dpt posting mana ek? huhuhu

aku belikan cikgu beg kaler itam tu.. nine west tgh sale..

Wednesday, December 17, 2008

a zillion congratulations to arin & azwar!
dah dikurniakan 2nd baby girl "zara aliyah" @ 12.51pm, 17th dec.. so sufiyah hanum dah ada member.. utk play, fight together²..

Monday, December 15, 2008

newly-wed - wan & ariff

last sat dpt jemputan kawen cik wan opss.. skang pn wan @ selayang.. so, best sesangat le selepas dah 4 bln takde wedding (last aritu enon) dan aku rasa kalo la ada ahli masjid ketika tu mmg dia halau k/org sbb memekak je.. majlis dak wan ni wat kat dewan masjid tp kalo dah jumpa sume budak² ni automatically jd lupa daratan, lupa diri.. so, just enjoy the pictures yg aku curi dari budak brain damage.. hihi.. mekaceh di (greenapple) yg mmg pada majlis tu menepati le namanye itu.. kaler green apple.

utk wan & ariff.. selamat perantin baru, selamat menempuhi hidup bersuami dan beranak x lama lagi insyaAllah..

dr kiri: enon (ni beg dia penuh ngan sampul duit ni, bendahari majlis).. ogy (jgn tanya kenapa dia tidak berbaju kebangsaan.. haha.. sbb dia american!), aku (konsep lilac okayy.. so akak menepati tema), diana (green apple a.k.a tuan punye camera tp kak nen yg pepandai wat timer), hele (oh.. ni org kaya estate ni).. dan kak nen yg dihadapan..

ni sume wat majlis sendiri le ni.. amik gambo sendiri.. ya Allah.. kenapalah aku kenal manusia² ni yg pd masa ni memasing lupa asal usul.. keluarga.. anak pinak.. hahaha.. patut kita amik kumpulan satu lagi la kak nen.. golongan kaum bapa yg ditinggalkan terkapai² ngan anak²..

comey kan perantin.. sporting tp yg sporting sgt photographer dia ni.. muka cam selenga je bila mintak snapkan gambo byk².. apsal kak nen tu.. org dah ckp gambo aksi berdikari skejap lagi dia x menyabau² dah..

ni acara tak sedar diri ni.. memasing nak merasa bersanding balik.. ni aku tempek gambo turn hele & family.. padahal si eryn tu dah berak tu.. mashammmm.. ni yg wat penanda aras pd gambo ni si green apple ye.. kan aku dah kata dia kreatip.. memandangkan aku cilok.. ngan hasil kreativiti dia skalik aku terpaksa amik.. hahaha.. u r marvellous la di..
A: family di
B: family ogy
C: family aku
D: family hele

yg takde dlm ni dak enon & kak nen..

so, doakan kami sume bahagia ke akhir hayat.. AMIN!

Friday, November 21, 2008

double festives

happy 4th anniversary for azrol hadi & i
&
happy birthday to me, me, me, me


"korang sume doakan semoga panjang jodoh aku & en own hingga ke akhir hayat, dipanjangkan umo kami, dimurahkan rejeki, diberikan kebahagiaan dunia & akhirat"

utk b, mekaceh bebanyak sbb sanggup bersabar ngan segala kerenah, perangai isterimu ini.. :) thanks for being such an excellent husband and ayah.. "gue sayang bangat sama lu"

p/s:thx for the wishes via mulut, ym, gtalk, fbook, email, sms, blog & call.. and for arin, thx babe for the entry.. ter"haru" akak okaayy.. i luv u ollsssssssss.. muah, muah, muah.. semoga korang pon diberikan kebahagiaan donia akhirat..

p/s:mala siap nak beli no ekor "2111" arini.. gile ah pompuan tu..


we-ools makan di manhattan fish market.. ainil, me, linda..
thx korang belikan aku healthy "hi-fibre" cake..

hidayah "i tak lapar" & aida.. thx belikan i whole "choc fudge" cake utk menjamu bebudak opis.. muah, muah.. mekacehh bebanyak.. :*

the food @ final stage.. hehe

Monday, November 17, 2008

"birthday bash"

..happy birthday mak.. ke-55 tahun..
semoga Allah panjangkan umur, ditambahkan iman, diberikan kesihatan yg baik, diberikan kebahagian dunia dan akhirat..

bulan nov ni mmg ramai menyambut bday, dlm list kengkawan aku je ada:
7/11 - ijad (hubby rozie)
8/11 - cik apeng
9/11 - zureen (bestfren zaman skool dulu)
19/11 - mala
21/11 - akak, akak, akak!! hheeh
24/11 - mala-on (bestfren dulu gak.. ni ketua penyangak skolah ni!)
27/11 - najib