Lilypie 3rd Birthday Ticker Lilypie 2nd Birthday Ticker

Tuesday, December 23, 2008

arini 23rd dec bday adik aku yg aku panggil "cikgu sengal".. tp sesengal dia pon sgt pakar okaayyy dlm bab² menjahit ni.. so HAPPY B-DAY CIKGU!! semoga cikgu dipanjangkan umor, dimurahkan rejeki & ditambahkan iman.. cikgu sham dpt posting mana ek? huhuhu

aku belikan cikgu beg kaler itam tu.. nine west tgh sale..

i'm so "mac"

bila dlm bab² menghabiskan duit mmg aku layak dpt gelaran tu.. dan terbaru aku telah menemui satu 'obsess' yg aku sendiri x paham camne bleh terjerumus ke lembah hina ini.. i'm so "mac" skang ni.. haha.. aku ada list yg aku nak rembat:
- charged water
- powder blush
- brushes
- mac studio (ultracharge)
- prep & prime
- lips conditioner
- lipstick lustre touch (wadiah bagi.. thx babe)
- lipstick satin spirit (wadiah bagi gak)

p/s: entry ni sebenarnya nak meletakkan kesalahan pd wadiah & aida.. harap terima! hahaha

Thursday, December 18, 2008

wishlist 2009.. this or that?

black hampton satchel?

or


heritage stripe tattersall?

or.. or.. or..

hampstead damier MM?

p/s: ada kena soal siasat jap lagi ni.. haha.. dari manakah dapatnya duit anda? kenapa anda tetiba byk duit? adakah anda sudah berCC semula?? adakah anda mahu makan beg aje selama setahun?.. eh okay ape, at the same time aku bleh berdiet.. xyah herbalife bagaii..

Wednesday, December 17, 2008

a zillion congratulations to arin & azwar!
dah dikurniakan 2nd baby girl "zara aliyah" @ 12.51pm, 17th dec.. so sufiyah hanum dah ada member.. utk play, fight together²..

kerenah bila nak solat

ni kerenah bebudak ni bila nak solat, sume dah ready dah ni.. imam dah start dah.. depa 2 org masih dlm keadaan serba x kena.. time ni husna mengamuk sbb telekung dia takde cap cam adik dia nye..

hanna nye telekung ni mmg didatangkan dgn cab.. comeykan?

ni muka gumbira bila aku dah carikan cap.. ntah memana nye topi aku belasah carikan.. kalo idak mmg xmo semayang le.. amik la cap jenjalan ibu kasik.. hihi.. dia x kisah, janji ber'topi'..

Monday, December 15, 2008

newly-wed - wan & ariff

last sat dpt jemputan kawen cik wan opss.. skang pn wan @ selayang.. so, best sesangat le selepas dah 4 bln takde wedding (last aritu enon) dan aku rasa kalo la ada ahli masjid ketika tu mmg dia halau k/org sbb memekak je.. majlis dak wan ni wat kat dewan masjid tp kalo dah jumpa sume budak² ni automatically jd lupa daratan, lupa diri.. so, just enjoy the pictures yg aku curi dari budak brain damage.. hihi.. mekaceh di (greenapple) yg mmg pada majlis tu menepati le namanye itu.. kaler green apple.

utk wan & ariff.. selamat perantin baru, selamat menempuhi hidup bersuami dan beranak x lama lagi insyaAllah..

dr kiri: enon (ni beg dia penuh ngan sampul duit ni, bendahari majlis).. ogy (jgn tanya kenapa dia tidak berbaju kebangsaan.. haha.. sbb dia american!), aku (konsep lilac okayy.. so akak menepati tema), diana (green apple a.k.a tuan punye camera tp kak nen yg pepandai wat timer), hele (oh.. ni org kaya estate ni).. dan kak nen yg dihadapan..

ni sume wat majlis sendiri le ni.. amik gambo sendiri.. ya Allah.. kenapalah aku kenal manusia² ni yg pd masa ni memasing lupa asal usul.. keluarga.. anak pinak.. hahaha.. patut kita amik kumpulan satu lagi la kak nen.. golongan kaum bapa yg ditinggalkan terkapai² ngan anak²..

comey kan perantin.. sporting tp yg sporting sgt photographer dia ni.. muka cam selenga je bila mintak snapkan gambo byk².. apsal kak nen tu.. org dah ckp gambo aksi berdikari skejap lagi dia x menyabau² dah..

ni acara tak sedar diri ni.. memasing nak merasa bersanding balik.. ni aku tempek gambo turn hele & family.. padahal si eryn tu dah berak tu.. mashammmm.. ni yg wat penanda aras pd gambo ni si green apple ye.. kan aku dah kata dia kreatip.. memandangkan aku cilok.. ngan hasil kreativiti dia skalik aku terpaksa amik.. hahaha.. u r marvellous la di..
A: family di
B: family ogy
C: family aku
D: family hele

yg takde dlm ni dak enon & kak nen..

so, doakan kami sume bahagia ke akhir hayat.. AMIN!

u r 31st today..!

"Happy Birthday En B Cayang"
dengan ucapan..
"semoga bertambah UMOR, murah REJEKI, bertambah IMAN, bertambah KASIH SAYANG, bertambah ANAK (haha..)".. i love u so bery, bery, bery much..


i ordered cuppies dari dida (mysweetyummy) specially deliver to en own.. i love order cuppies dari dida ni sbb dia kreatif, senang deal & ada delivery.. and the cuppies taste really "yummy" too.. thx dida kerana merealisasikan impian i.. hahahahaa.. kita dah berjaya buat birthday boi "blush"..

Wednesday, December 10, 2008

tag from mr gazza

First, the rules:
1. list these rules on your blog.
2. share 7 facts about yourself on your blog.
3. tell 6 unspectacular quirks of yours.
4. tag 7 people at the end of your post by leaving their names as well as links to their blogs.
5. link the person who tagged you.
6. leave a comment for each blogger.

Seven Facts About Me:
1. i'm married 2 en azrol hadi.. with 2 "cantek" daughters.. husna & hanna!
2. dah xde appendix.. dah buang on 1999 @ sarawak!
3. sgt suka mkn pulut inti, pulut panggang, pulut durian.. sume berkaitan ngan pulut i likee!
4. sgt suka mkn menda pedas² dan akibatnya.. sila rujuk no.2 :)!
5. x bole tido atas kain selain kain kapas.. mcm bedsheet yg kilat² tu.. i cant!
6. sgt suka buang menda² yg menyemakkan mata.. resit, price tag, price label.. sure aku buang immediately!
7. sgt suka everything in order & color-coordinated.. teratur, kemas & cantek..

Six Quirks About Me:
1. tak suka menda yg dah spoil, incomplete, x perfect.. kalo brooch dah ilang satu batu, aku x pakai/buang!
2. pelupa.. maklumlah dah tua² ni.. terutama iron.. dah off ka blum ka..
3. byk cakap.. byk songeh.. that's me!
4. kelam-kabut, huru-hara..
5. suka sound org direct..
6. suka membazir.. (sdg mencoba nak berubah!)

I am tagging (in no specific order):
sume org yg nak buat.. u r almost welkem!

Comment for each blogger:
happy new year.. vanekam!

Thursday, December 4, 2008

"4" tag from pn arin

Four jobs I have had in my life
1. sales assistant @ jusco melaka (cuti semester matriks, jaga sec crocodile)
2. "project manager" @ edutrend sdn bhd, tech park
3. web designer @ boustead it
4. web designer @ badan perhubungan umno melaka

Four movies/ TV series I would watch over and over
1. friends
2. csi las vegas, csi miami, csi new york (cita² kan nak jd doc tp mabuk darah)
3. grey's anatomy (siap ada dvd tuuu)
4. prison break (my old flame berlakon.. so, kena tonton la, kasik support)

Four places I've lived
aku penah jwb soklan ni.. malas dah.. refer to the old tag

Four places I have been
1. jusco melaka
2. jusco tmn maluri
3. jusco wangsa maju
4. jusco equine
hahahahahahahhaha.. pedulik le tempat apa aku nak senaraikan..

People who e-mail me (regularly)
1. babycenter
2. fb (menyemak je menda ni.. camne aku nak cancel notification ni?)
3. officemates (email kasik keja)
4. public mutual

Four of my favorite foods
1. donut jco (haven!)
2. american brownies secret recipe
3. california roll sushi king
4. soto tinis uncle ho, avenue k

Four places I would rather be right now:
1. umah bersama anak² & hubby tercinte
2. umah mak, melaka
3. pavilion cari jco
4. dlm monorail sbb aku nak chow dr opis awal.. bleh? kalo la aku hiro..

So who should I tag?
1. ogy (kasik dia bebanyak..)
2. diana (aku tau ko dah byk tag tp sukati ko nak buat ke idak)
3. wan (w/pon ko sibuk nak kawen, ko buat gak)
4. david (????) hod aku.. hahahahaha.. mampus aku kalo dia baca..

mari membelek buku

aku beli buku @ temp kiosk MPH.. dpt la diskaun 10%..

husna cam x berminat sgt sbb buku² ni sbb bukan selera + bukan level dia.. tu yg gaya cam nak xnak je nengok.. kalo aku baca wanita sibok plak dia nak baca sama.. hanna plak cam berminat scan je.. pas scan satu menda.. boring.. selak page lain.. pas scan lagi.. boring.. next!!

paling best bila hanna tunjuk gambar harimau.. aku ajar "aumm", dia ttp akan sebut "meaww". aku x salahkan dia le sbb rupa 2 binatang tu seakan sama tp bila dah besar sket aku sure akan ajar.. yg "meaww" ni bila dkt, bleh pegang.. tp yg "aumm" ni bila dia dkt.. lari!!!

Monday, December 1, 2008

song: dua insan

bila kau senyum, ku gembira
bila kau sedih, ku menangis
bagai taman rindukan kembang
ku rindu wajahmu oh sayang

di mana saja kau berada
ku kan tetap bersamamu
walaupun jasadku jauh
namun hati tetap padamu

bila saja halangan menimpa
kerna cinta ada ku tetap setia
hanya dikau dan asmara
membuat hidupku bagai dalam syurga

biar masa berganti masa
biar pun musim berganti musim
telah kukatakan padamu oh sayang
hanya kuasa Tuhan dapat memisahkan

jika kau tanya pada rembulan
mengapa cahaya berseri-seri
nanti jawabnya kepada mu
kerna dikau cinta padaku

ku persembahkan kepada mu
sekuntum bunga mawar merah
kau terima sambil tersenyum
kembang yang harum kau cium

bila saja halangan menimpa
kerna cinta ada ku tetap setia oh...
hanya dikau dan asmara
membuat hidupku bagai dalam syurga

dua insan sedang bercinta
dua insan berjanji setia
telah kukatakan padamu oh sayang
hanya kuasa Tuhan dapat memisahkan

it's finally in hand

cun kan beg ku ini.. yehaa.. i like to move it, move it!!

hah.. like usual the model.. mmg sume bag dia dah sain kontrak dia jadi model.. korang tengok aje la muka & gaya budak comey hanna ni..

husna kat belakang tu tgk menari konsep apa aku x pasti.. tp dia skang ni mcm² step le dia akan kuarkan.. pantang dgr lagu.. nak kata aku layan sehati berdansa x gak.. :p perlu pemantauan dia ni..