Lilypie 3rd Birthday Ticker Lilypie 2nd Birthday Ticker
Showing posts with label sengal. Show all posts
Showing posts with label sengal. Show all posts

Wednesday, November 26, 2008

wat the tut!

aku dpt sms..

"TAHNIAH! Prepaid Anda Memenangi Cabutan bertua. Cek, Tunai. Rm15.000.00 Dari Syarikat minuman POWER ROOT (m) Sdn Bhd, Sila dial Number Office: 006285814679234"

cam celaka kan.. ni kali ke-2 aku dpt.. memula aritu kata dari astro.. ni dari power root.. walaupon memula dpt cam excited sbb mmg umah aku dekat ngan astro dan en own suka minum kopi POWER ROOT.. cam kena la kan ciri² nak menang tu.. tp tu le.. cam hampeh kan.. sure d/org takde editor yg bertauliah yg bleh edit sms ni kasik btol² ayat yg nampak sgt x menipu but still.. ramai lagi yg percaya.. korang, ada tak no yg aku bleh call utk report spam sms cam gini..!! aku nak selamatkan org m'sia yg bkl kena tipu dari mangkuk hayun indon ni..

perkataan² yg aku bold kan tu mmg dah sah² cam bangang je bunyinya..
1- bertua.. kebenda nya ni?
2- cek, tunai.. mana satu daa?
3- rm15.000.00.. ko ingat ni rupiah ka ada dot dot

Monday, November 17, 2008

i lost my wallet.. d*mmit!!

baru smalam aku tersedar wallet aku ilang.. shoot.. last aku bwk masa gi carrefour ari sabtu.. nate biawok le.. tak perasan le cicir.. 2 tmpt aku suspect.. parking bay vp or kat carrefour sbb mmg sedikit kelam kelibut masa pas bayar tu (walaupon en own yg membuat pembayaran) sbb cik husna nak belon.. ni dah masuk kali ke-3 ayah dia belikan belon.. sure dia akan kejakan sampai takde udara dah belon tu.. dia melalak sampai k/org selaku ayah ibu pon malu le.. tu yg hur-har nak tolak larikan dia dari belon tu..

berbalik pd cite wallet.. aku terkilan sket la bila $$$ dlm tu ilang tp aku sgt lemah badan le bila mengenangkan byk menda nak kena wat tu.. ic aku, my kid husna hanna, kad allianz, kad ge, kad kawen (duhh!!), driving licence, kad sushi king, kad jusco/isetan/bonuslink.. menyusahkanlah!! and this morning ada org call kata jumpa wallet aku dan bila aku tanya camne nak dptkan balik wallet aku tu dia cam kata "nanti saya call balik.. saya call balik"..

hello.. apa kejadahnya ko cuba nak buktikan ni.. mmg aku berterima kasih sgt le ko dah jumpa wallet aku (even dia mention duit dah takde), tepon aku bgtau.. tp nape perlu berdolak dalik bila aku tanya bila nak jumpa.. bila call, sms tak berjawab.. apa cer?????? ni buat aku naik angin ni.. sampai esok aku kasik time.. tak jwb call, sms aku.. sampai ke balai polis la aku forwardkan no tepon ko.. adakah anda mau reward? bleh brader.. bleh.. jwb lah call aku mangkuk! *marah ni marah*

aku nak tarik balik apa aku ckp kat perenggan atas ni.. AKU DAH JUMPA WALLET AKU BALIK.. YAHOO!!.. reason aku nak tarik balik sbb budak yg jumpa ni sangatlah innocent (en own la ckp sbb aku tak pegi jumpa).. dia jumpa wallet aku pada ari pertama dia kerja.. so, dia tak bleh tido mlm sbb takut nak call sbb takut kena marah sbb duit dlm wallet takde.. budak ganu, en own kata mcm budak baru pas SPM.. aku rasa kalo org lain jumpa sure dia akan buang kad² aku tu, pastu jual wallet aku tu tp Alhamdulillah budak yg jujur ni jumpa.. reason dia kata akan call aku balik adalah disebabkan terkucuh-kacah nak masuk keja (ari ke-3 keja) dan dia call guna public phone.. so, i tarik balik le segala pertuduhan.. tanpa prima facie.. huhu..

what else to say? ALHAMDULILLAH!!!!

p/s: morale of the stori? kita jgn berperasangka burok ngan org.. tunggu aje dia call.. ;) DAN jgn sangkut beg kat troli barang sbb ada aje mata yg memerhati.. *tu pesanan cik toyan kita*