Lilypie 3rd Birthday Ticker Lilypie 2nd Birthday Ticker

Wednesday, August 6, 2008

nokia 6300

today, en own dah gantikan hp bininya ini.. dimana akak sendiri ye pegi pilih hp apa mau.. memandangkan akak hanya mau hp yg bleh call in-call out, sms-ing aje.. sbb prepaid tak bleh 3G.. so i ended-up pilih 6300 dan hp ni adalah sebijik hp pn enon.. hahahaha.. aku mmg suka tiru dan hp ni serupa dari segi kalernya ngan ipod gue.. mekaceh b.. susah² aje.. i luv u 2, 3, 4...!!

Monday, August 4, 2008

welcome 'no-longer-cik' enon to 'puans' club!!!!

aku rasa dia antara pengantin yg sgt kuat semangat dengan segala mcm dugaan sementara nak bergelar isteri ni.. tp Alhamdulillah semuanya berjalan dgn lancar.. dan kat majlis dia gak aku dpt jumpa dengan kawan² yg sgt lama aku x jumpa:

kak shima (last jumpa rasanya 8 years ago..perghh), wanna (pompuan gila yg kekal gila), anor (with her 3 sons), hele (penyambut tetamu + penjaga door gifts), mala (berbadan 2, 3rd pregnancy), diana (mama vogue.. aku x caya bj tu bj time matrix), jihan + hubby, lina (budak panjang), apeng (org kuat no-2 enon), kak nenie (the photographer), wan (org kuat no-1), huda (jr matrix), azraf + wifey (last aku jumpa masa open house umah dia)..

congrats, congrats, congrats..
selamat pengantin baru pn aini & en azlani
semoga dipanjangkan jodoh, dilimpahi keberkatan Allah & diberikan kebahagiaan selamanya.. :p

p/s: di, aku pon tunggu gambar² dr camera wan & kak nen..

Friday, August 1, 2008

http://yummylicious-jun.blogspot.com

i'm in 'loooovee' with this blog.. as everytime aku try out the recipes (aku baru try paprik + daging hitam manis) and 'wal-lah', menjadi tau.. mcm rasa masakan kedai!!! thx to 'jun' for this 'marvellous-ever' site! nak try wat eskrem plak this weekend..

Thursday, July 31, 2008

dear u alls,
screen hp aku dah retak dan lcd dia dah bengong dan of course la aku x bleh baca / tgk apa².. jd adalah dinasihatkan supaya korang sume call aku saja sbb still bleh receive call tp x tau sapa callernya.. hahahaha.. until when? sampai budget utk beli hp baru yg canggih ada.. or gimme new hp as bday gift (in advance).. :)

Monday, July 28, 2008

our weekend..

bahan²nya..

hasilnya..

peminat no.1 nya.. budak comey gigi 2 btg ni..

'we' spent the 2-days for the 'door gifts'.. hehe.. sapa nye door gift? sapa 'we' dlm cite ni? hahaha.. as you know.. ms enon will getting married soon.. how soon?.. this friday dan of course lah aku kena siapkan door gift for my dearest buddy ni dgr kadar segera.. mmg sepanjang 2 hari tu aku bersungguh².. dan ia dinamakan projek 'we' kerana sumbangan org² dibawah / co-actors dlm ini cerita..

1) en own selaku penjaga / pak guard pd 2 puteri
2) cik husna selaku pengira yg asyik² wan, tuu, tii.. dan asyik tanya "pe tu"? sebenarnya ala² nak dekat dan nak mengambil alih kuasa 'glue gun' aku..
3) cik hanna yg tetiba je cakk.. sebenarnya ada niat ngan riben aku.. dah lah 2 roles riben aku dah di unrole kan..

kiranya kalo cantek door gift utk cik enon tu.. kiranya credit utk org² di atas gak..

aku dan dirimu

~lagu utk b bulan ni, :*~

tiba saatnya kita, saling bicara,
tentang perasaan yang kian menyiksa,
tentang rindu yang menggebu,
tentang cinta yang tak terungkap.

sudah terlalu lama kita berdiam,
tenggelam dalam gelisah yang tak teredam,
memenuhi mimpi-mimpi malam kita.

duhai cinta ku sayang ku.. lepaskanlah,
perasaan mu rindu mu s’luruh cinta mu,
dan kini hanya, ada aku dan diri mu, sesaat di keabadian.

jika sang waktu bisa kita hentikan,
dan s’gala mimpi-mimpi jadi kenyataan,
meleburkan semua batas antara kau dan aku, kita.

Friday, July 18, 2008

need help!

korang tolong bgtau kat en own/b yg aku nak menda ni.. suruh dia masukkan dlm budget dia.. mekaceh pd korang yg berjaya convince kan dia.. nanti aku kasik komisen.. mekaceh!!

coach leather bleecker duffle

untungnya berjiran denganmu..

entry ni mmg khas utk k.nenie a.k.a my beloved neighbour.. antara sbbnya aku sayang kat kak nenie sbb smalam dia belikan kami murtabak.. yehaa! mekaceh kak & smalam gak la kami menyusahkan k.nen dgn meneleponnya nak pinjam duit..

apsal? smalam sesaja gatal call org diamond sbb aku nye salah satu stick dlm anti-bac water filter aku sudah patah.. lagipon, mmg dah mintak nyawa dah menda tu.. so, sajeje call tanya rega.. sbb plan nak tuko 3-3 btg filter tu.. pas dah tau rega, cam aku ckp ngan b suruh tunggu cukup bulan je tp bila b sembang ngan si steven dia, tanya "kena tukar ke pas dah guna 2 thn??".. dapat ayat ni dr steven "kalau 2 thn dah kira melampau..".. hahahahhaaa.. langsung b suruh dia pasang baru mlm tu gak..

al-kisahnya nak gi withdraw duit tp si steven ni sungguh pantas, dlm masa setengah jam dah terpacak kat guard.. apa lagi, korek wallet dua² org, tak cukup.. hahaha.. langsung call bantuan kat tingkat 12 ler.. hahaha.. ampun kak mengganggu dikala² akak bergolek di dpn tv plasma 42" akak tu.. hahahahahaha..

morale of the story: kalau duit x cukup jgn gatal² call si steven diamond ni.. !! pantas bertindak mamat ni.. servis "baik punya".. hahaha

Wednesday, July 16, 2008

dah bleh "facebook"-ing.. yehaaa

lama giler aku x bleh masuk fb & today atas pertolongan abg boon dgn menukar proxy, aku tlh berjaya access fb balik.. yehaa.. bleh la aku berkecimpung ngan scrabulous balik..

16.07.08 - she turns 12 months old

"happy birthday to u
happy birthday to u
happy birthday to hanna alani
happy birthday to u..."


hah.. cik hanna kita dah setahun dah.. cepat tul le masa berlalu and i still can remember last year, on the same date aku amik mc sbb ada check up (for 38 weeks) petang tu.. b pegi ofis & aku dok rumah mengemas.. mmg aku time² mengandung akan sentiasa ada semangat nak mengemas umah.. mmg takde rasa apa sbb a week before aku wat CTG and everything was ok! lunch aku utk aritu, nasi panas + ikan bilis goreng + kicap.. haha..

bila gi check up doc like usual tanya ada rasa contraction ke idak.. aku jawab "tak".. then, dia dah siapkan mc utk aku and dia baca balik record masa aku deliver husna.. then dia kuar ayat "oh, masa yg dulu dah bukak 7cm eh?".. kita check je la eh.. aku dgn pantasnya baring and doc pon buat apa yg patut.. dan dgr dia bunyi berdecap.. dan dia kata "dia ni mmg jenis takde bg tanda nak beranak.. dah bukak 8cm dah".. dia bgtau kat b.. "next pregnancy i akan ajar u cara sambut baby".. hahaha.. i did it again.. siap skip procedure kuarkan "isi perut" tu.. terus pecahkan water bag, induce, beranak.. kuarkan cik hanna alani @ 8.15pm..

sekian saje cite cik hanna kita..