Lilypie 3rd Birthday Ticker Lilypie 2nd Birthday Ticker

Tuesday, March 3, 2009

meeting with nek - part I

guru beso tgh check ejaan kat menu btol ke idak.. ataupon muka series sbb perut dah berkeroncong.. kat arizona takde nandos ni.. tu yg bila aku kata kita jumpa kat nandos.. nek kata "nandos tu apa?" huhuhu..

iffa ngan adeq tgh discuss apa nak mkn.. kalo order lenlain bleh main tuko² side dishes kang.. ayam takyah tuko².. sama aje..

adam termenung jauh.. ntah apa yg dipikirkan nye.. pdhal waiter dah tunggu tu.. budak kecik ni nak mkn taknak ni.. padahal dia tumpang nasi mama dia je.. (btol ke deq adam panggil ko mama.. akak belasah aje ni)

pergh.. muka kaco teh pon series ko.. hihi.. nampak aje series.. tp u rock nek!! tak kenal maka x cinte.. tu liza tgh sembang sensorang.. belasah la beb.. janji ko bahagia..

ni gambo klasik kengge ngan nek.. aku suka gambo ni! (credit to wadiah yg berhempas berpulas mengambil gambo.. thx beb!)

ni pelanggan nek paling jr. aka cucu nek.. ni kalo shopping kat kedai nek konpem main tunjuk je ni.. nek tokei kedai.. apa ada hal kan

dari kiri: adeq, iffa, adam, eza, kengge dan nekrock

ni mak buyung excited nengok apa ni aku x pasti sbb aku lmbt tiba daaa..

ni gambo menda ni? huhuhu.. :p

Monday, March 2, 2009

Sunday, March 1, 2009

for sale: neverfull mm - SOLD

for LV lovers out there.. a friend of mine wants let go her new-never been used-NEVERFULL. reason letting it go? sbb ni saiz MM dan dia merasakan dia memerlukan beg yg lebih besar.. she wants to sell this bag fast, fast, fast.. so that dia bleh beli saiz GM plaks.. asking for RM2500 with dustbag, paperbag.. let me know.. good bargain ni.. her lost is your gain.. kindly find the desc below.. SOLD SUDAH!!

tag psl gambo dlm pc

RULES:
1. GO to your photos folder in your computer
2. GO to the 6th Folder of your photos
3. GO to the 6th photos in that folder
4. Put the picture on your blog & description of it.
5. Invite 6 friends to join the challenge
6. Link them in your blog & let them know they have been challenged.


ogy.. mekaceh le sudi tag² i ni.. i like.. masalahnya ialah.. folder ke-6 saya kosong ye.. hanya ada nama folder shj.. "iPod Photo Cache".. so, i decided to pick the 7th folder la eh.. :p.. jeng jeng jeng..

wahh.. sure sume org terpegun dan berkata.. "besonya tibi umah ko cheq".. well, aku ngan riaknya akan berkata.. "ala.. biasa je ni.." blom korang nengok lagi tv dlm toilet aku.. haha.. series poyo nye statement.. jgn menyampah ngan aku dulu.. ni bukan tv aku eh.. aku dpt ni x silap.. dari kak nen.. sbb lama dah aku simpan gambo ni.. rasanya ni dpt dlm email... kak nenie forward utk bgtau dia plan nak beli tv cenggini letak kat umah.. hahaha.. tp korang jgn terkejut tgk gambo kedua ni.. rentetan dari gambo diatas.. kira lawak di tengahari le ni.. atau lawak time mkn gaji buter.. enjoy!!

p/s: nape aku simpan gambo ni dlm pc? sukati la.. pc aku.. haha..

Wednesday, February 25, 2009

cuti yg sunggoh busy..

ari ni aku & b still cuti.. sekali amik dari isnin-rabu daa.. balik dari cherating smalam (nanti ada n3 utk cherating).. aku update nanti.. tunggu.. ok.. bangun je pepagi.. siap²kan bebudak ni.. en own antau gi nursery.. aku still continue kemas (rentetan dari kemas smalam yg x berkesudahan).. baju je 3 round machine.. phewww!! aku ingat en own balik bawak le nasi lemak ke apa ke tp rupanya dah janji daa nak masakkan kopok lekor beli kat kemaman.. so, sarapan kami adalah kopok lekor.. sedap gak.. (aku jahat masa beli kopok tu tanya byk kali.. "ni bukan ikan tamban ke?".. ye la kak.. ikan tambang le tu.. "tambang ke tamban dik?".. tambang kak.. dari kemamang..) so, no comment.. mereka mmg kaya ngan "g"..

pastu aku ngan b gerak gi pantai medical centre (bangsar) sbb aku ada mission possible.. ni sume plak rentetan dari health check-up kompeni tmpt aku keja wat last week.. reason? dia kata ada lumpy sket on my right breast.. ciss, ni wat aku x bleh tidoq mlm ni.. aku decided nak gi ampang putri sbb dia ada package (pap smear + breast ultrasound) tapi.. tapi.. doc yg bakal wat ultrasound tu ialah male.. maka, request aku ke ampang putri di reject ngan alasan en own bagi "blom sampai tahap darurat kan?"

aku wat pap smear ngan dr fazita.. result kena tunggu 7 days.. best la doc ni.. dia wat sume tu pelan² aje dan aku mmg bukak ngan confidentnya (mmg EUMORA byk membantu.. haha!).. pastu sambung plak wat ultrasound ngan dr vimala.. and selepas check sume dia kata "OK".. woo hoo.. Alhamdulillah.. pasni aku ada mission lagi.. nak wat cervix ultrasound plak.. ada ke term tu? haha..

settle segala kerunsingan.. maka, gi ke carrefour utk beli brg² umah.. sebenarnya nak cari sayur²/bhn² utk porridge hanna.. ended up beli barang beberapa ketul ngan rm300++.. brg skang dah mahal kan korang.. pastu gi lari ke kg baru sbb nak jumpa ayah-in-law kat kl international hotel.. sapa kata jadi nelayan x busy? ni meeting 24 jam beb.. dah jumpa ayah.. dia plak nak kuar dah sbb ada meeting kat pej lkim.. so.. hari cuti kami adalah tidak bercuti dlm erti kata sebenar.. ;)

Tuesday, February 24, 2009

cherating

ni n3 lama tp baru skang ni nak update.. ni cuti² last minute namanya.. b tetiba terasa gatal tekak ajak bebudak ni gi cherating.. reason? nak kenalkan anak² dia pada beach, pokok kelapa, sea, shell.. etc.. nape x pilih PD? sbb b kata PD x best.. haha.. ni musti dia teringat kisah k/org stay kat corus hotel yg x best tu.. k/org sampai ke impiana ni just in time la.. dlm kul 2pm ++ sbb korang tau aje la kan bwk bebudak kecik comey ni berjalan.. mmg byk kerenahnya.. dgn yg sorang cepat boring, sorang skejap jd co-pilot, skejap nak jd boss dok blkg.. singgah pon dkt 4-5 kali benti.. tp Alhamdulillah.. kami berjaya sampai.. best ah tmpt ni.. ngan suasana kamfung, nyaman.. dpn laut.. wahhh.. xtvt k/org utk 3 hari ni asyik ulang-alik ke kemaman (cari sata.. nasib baik jumpa kedai aziz sata yg ayu suruh carik tu.. tq), ke pekan cherating (ada pekan ke?), ke kuantan.. mandi laut pastu sambung mandi pool.. pastu makan durian pahang (bestnyaa!), singgah dkt 5 kedai kopok.. tu le kisahnya.. enjoy the pics u olls.. ;)

hanna ni mmg jenis cepat boring ngan sesuatu.. x kira la apa² pon (en own kata ikut perangai aku).. sume menda xleh lelama wat.. abis tu kalo xleh lelama dlm keta camne nak sampai sayang oiii.. hanna, hanna..

k/long husna ni mmg sentiasa bahagia jd co-pilot, sumi tu aku rasa aku dah buang tp camne bleh dia dapat menda tu pon aku x pasti.. sure dari beg barney dia tu.. sume tu wat bebudak ni batuk.. aku x suka!

pemandangan dari bilik k/org.. berhadapan ngan laut.. kiranya memalam tido ngan bunyi ombak.. tido kena tutup ekon.. sbb sgt sejuk okaayy..

hanna geli ngan pasir.. mengada tol!

Thursday, February 19, 2009

beehoon hongkong

seperti biasa ari² sblum balik keja slalu dilanda dilema.. apa menda aku nak masak for dinner.. dan bila smalam nampak perkataan mee/beehoon.. zass.. terus le terpikir nak masak beehoon goreng.. sume bhn² ada dah tp ada kureng satu menda.. iaitu taugeh.. mana aku nak cekau ni? pastu kecoh ah kat chatbox.. kata nak wat beehoon goreng dan nek dah suggestkan buat beehoon hongkong.. woo hooo.. dgn berbekalkan ilmu didada (ilmu diturunkan dari nek ke email gue.. haha!), aku pon wat cubaan pertama.. yehaaa... akhirnya inilah hasilnya.. mekaceh nek atas resipi mu itu.. cedappp.. anak² pon bleh mkn.. x pedas kan.. but as usual en own wat le penambahan ngan cili padi + kicap as menda x pedas ni dia x bleh nak terima sgt tekaknya.. huhu.. gasak le b..

Tuesday, February 17, 2009

last week nye cite

ogy dtg umah ngan hani + nani (adik ogy yg sungguh tinggi.. ala² model gitu).. reason ogy dtg.. nak amik barang dia yg dah terperap dkt sedekad lamanya.. so i sebagai tuan rumah yg baik gitu.. buatkan la tetamu bihun goreng aje (mak slalu pesan kena memuliakan tetamu).. tu je sempat gee.. al-maklumlah kan.. nak gi kedai pepagi sabtu.. amatlah berat skalik.. haha.. mcm biasa dak kenit hanna akan sibok kat meja mkn.. ngan mulutnya yg x benti² bercakap yg kengkadang aku sendiri x paham.. hihi.. pastu nak pancing husna yg asyik melekat kat ayah dia (apsal ntah dia jd pemalu ngan org).. aku pancing ngan camera.. minah ni kan pantang ngan kamera.. terus dtg dan pegang tgn adik dia.. bersiap sedia utk bergambar.. oh kak long, kak long..

Wednesday, February 4, 2009

outing wit besties

lama gile tak jumpa my beloved sister a.k.a neighbie.. ermm.. and bila dak enon ajak kuar lunch.. dgn pantas aku kata ON! tunggu apa lagi.. ke garisan, sedia, mula.. and i tot kak nen yg drive.. dia suruh mak buyung drive.. tp xpe kan kak.. only 12 wks baru.. hehehe.. and we went to this really nice kedai @ lebuh ampang.. mkn apa? mkn ayam kamfung.. k/org bantai 2 bhgn ayam.. wadiah je memalu amik 1.. ke aku tak nampak ko amik lg satu beb? pas campak wadiah kat opis.. k/org lepak kat klcc plaks.. kak nen cari buku kat kino.. pastu gi minum² kat sec recipe.. makan cake.. aduh.. pembetulan CAKESS!!! *abis la dietku*

p/s: nape dlm cite ni campak wadiah sorang ke opis semula? nape aku x naik opis balik? u olls jwb.. jwb..!!! haha.. aku pon x tau..

Wednesday, January 28, 2009

wedding: gazza & liza

wah, cam pahlawan melaka le perantin lelaki & cantek sunggoh le perantin pompuan.. gamba ni amik dari flickr yana (gambo² dia amik sgt cantek).. tq yana in advance..

akhirnya.. pasangan yg bercinte selama lebih kurang 10++ telah selamat dinikahkan.. ameen.. hahaha.. liza (burung hantu) ni adalah 2nd cousin aku, cousin mak aku, classmate aku masa kat high school.. kiranya ada kena mengena dari sejarah ikatan darah + ikatan ilmu pengetahuan.. gazza plaks adalah x-coursemate en own.. see, donia ini sunggoh kecik kan kan? ok.. ucapan akak cam biasa utk perantin² ni kan.. SEMOGA BERBAHAGIA HINGGA KE AKHIR HAYAT, CEPAT² DPT BABY.. mana le tau kan, ada rejeki bleh sekelas lagi anak² kita (i wish!!!).. aku x dpt jumpa ngan ruby & arin sbb aku lambat dtg, padahal sejengkal je jauh dewan ngan umah aku.. but korang tau aje la ada anak² kecik ni.. (alasan standard!!)

aju & anak, lama giler seh aku x jumpa minah ni..

ita & anak² (baby boi tu anak mimi).. zureen & me..

zureen & abe (laki dia ni pon aku lama giler x jumpa)

mimi & zureen sempat gossip apa ntah..

ita, anak mimi (nama baby mimi ni sedap tp akak lupa le.. duh!!) & anak ita