Lilypie 3rd Birthday Ticker Lilypie 2nd Birthday Ticker

Monday, November 10, 2008

kami ke zoo last saturday

location: zoo negara, waktu sampai: 10.15pg.. 2 adults, 2 children

this idea was given by arin & azwar masa bulan raya aritu tp baru last sat berjaya dilaksanakan.. pepagi dah bgn wat sandwich, goreng drumet etc.. aduhai, kesimpulannya sunggoh penat okay as the zoo is really, really big... tp aku plg suka "savannah walk" dia.. menarik, menarik.. bg korang yg blom penah kenalkan giraffe secara live pd anak², silalah.. yg bersemangat nengok animal² ni ialah cik husna as dia adalah pre-intro @ astro animal channel but for cik hanna.. sume animal dia panggil "meow".. bleh?? dan muka dia tersangatlah blur bila nengok animal show.. sure dia terpikir.. apa kebendanya org ramai² tengok ni.. haha.. just enjoy la those pics.. bg yg lama x tgk gajah, simba, hippo, rhino.. gi la melawat zoo ye.. rm15 sorang, budak bwh umo 3 thn free.. :D

10 comments:

kung tau said...

pengalaman yang amat berguna untuk kanak² mengenali binatang²..

WaNz said...

aku pun ada bawak 'anak' aku gi Zoo 2-3 kali tahun nih.. sangat penat sebab dia nak pusing 3-4 kali zoo tuh... penat tapi seronok tgk bebudak tu happy.. hehehehe

.cheq. said...

pasni wan, tahun dpn le kalo plg awal pon ko bleh bwk "anak sendiri" gi zoo.. kan wan kan? huhuhu

kung tau said...

kenapa anak jadi 'anak'?anak tekak ke?..
citot, ngko bawak tak tengok binatang babi?.. aku nak bawak anak aku tengok tapi mak nye tak kasi.. alasan aku senang je, biar anak aku tau tu le rupa nya babi yang kita tak bleh makan.. kehkehkeh..

.cheq. said...

haha.. teringat aku bila ada satu kolam tu cam ramai org skip.. pastu, cam samar² je tmptnye.. own kata "jom, jom.. kita x gi lagi tmpt tu.." aku ngikut le kat blkg sbb menolak stroller (ada le sedikit lmbt).. pastu dia patah balik.. "xyah.. kandang babi".. hahaha.. mulalah aku membebel.. "tu la.. sume pelusuk kandang, kolam nak tgk sgt"..

Anonymous said...

aku letak 'anak' tu sebab bukan anak sendiri kan... ala2 anak angkat lah.. insyaallah ada rezki aku bawak anak sendiri lak in d future sama2 ngan anak2 angkat aku... meriah zoo tu nnt... hehehehe

nak try gi petting zoo kat sunway lagoon tuh... menarik ker tak ek?

Arin said...

ko tak bawak anak ko naik train?alang2 dah bayau mahal..kasik pusing lagik sekali zoo naik train..kekira nya 2 kali round le pusing zoo..

kung tau said...

arin;
betul tu.. ngan RM15, bukan aje kita dapat melihat dengan lebih dekat, malah dapat jugak cium bau taik mereka.. kalau tengok kat tv tak dapat semua tu..

.cheq. said...

korang ni laki bini takde keja eh? kat dlm blog aku pon nak berborak? hahahahahhahhahahaa.. rin, ko tu skang kena dok dendiam.. kang lagi cargas yg dlm perut tu..

Arin said...

cheq: dalam perut nih mmg tatau diam..nih akumelayan madagascar2 ngn hanum..dlm perut nih pon cam melompat2..