Lilypie 3rd Birthday Ticker Lilypie 2nd Birthday Ticker

Wednesday, January 21, 2009

dengar sini orang kampung...
hamba ada pengumuman.. silalah melawat sale blog (joint venture aku & kengkawan)

:: MAMAGARAGESALE ::

kalo ada berkenan.. silalah beli.. takmo beli pon takpe.. jenguk je.. mekaceh sume..
i love u, u love me..

Tuesday, January 20, 2009

what's in my handbag?

lalalalala.. dah lama x dpt tag, smalam dpt tag dr isz (tq bebeh).. dan memandangkan aku sgt terlebih masa di waktu pagi sbelum memulakan keja (harap maklum yg waktu aku mula keja adalah 11pg.. haha) w/pon sebenarnya keja aku sgt la menimbun.. sebelum tu aku nak ngomel dulu.. td cam hawau.. ada satu keta tu yg tetiba senget je masuk kat emergency lane dan bila aku tgk pemandu dia.. SEDANG BACA PAPER okay!.. cam xde masa lain ko nak baca paper dan nak menunjukkan betapa hebatnya dia bleh baca sambil drive.. eh mangkok, ko tu membahayakan org lain.. badigol soot! ok.. berbalik kita pd tag-bag ni.. :p

the rules:

1. Find a safe quiet place free of significant other, nosey meme makers, priests, nuns, all things religious and men in general…
bos aku tgh miting, bos kecik aku nampak td baru kuar opis.. so.. tinggal le AKU yang x berbos buat masa ini.. so.. line agak lenggang.. kita mulakan..

2. Take a photo of your handbag and the contents plus photos of ur working cabinet n work station.
aku amik je ayat ko dgn segala mcm perkataan yg dah kena stroke lagi tau isz.. aku mcm biasa amik photo guna hp dan ko tau ajelah kualitinye.. huhu.. aku tau korang akan gelak bila tgk beg aku ni dan korang akan mula berkata "sian beg pompuan ni.. terseksa dgn segala mcm mak nenek"..


3. Dump the contents of your handbag in a pile.

aku mengikut kata.. dah dump dah.. huhu


4. Be brave and explain to your fellow bloggers what lurks inside the handbag.
psl tag ni jugaklah aku dah mula bukak balik photoshop yg dah berkurun aku x guna (dulu sgtlah expert, tp sejak dua menjak jd t-lady ni.. aku byk kat pantry).. adakah?? reason guna pshop? utk letak numbering ni le.. kang korang lost sbb kan byk menatang dlm beg ni.. :p

1- buku cite "ketika cinta bertasbih" episod 2 - sejak baca buku ayat² cinta, aku semacam dah gile nak baca sume buku yg author habiburrahman el-shirazy ni tulis.. rasanya sume aku dah baca dan ni yg last.. aku kan naik lrt, so takkan sementara aku nak sampai bkt jalil tu nak suruh aku tido, perati org.. adalah tidak wajar xtvt tu.. baik aku membaca (membaca amalan mulia okay.. lupa dah iklan tu?)

2- roti krim jagung - aku tau korang nak gelak.. tp wat-tu-du.. dah masa snap gambo ni pepagi aku blom bfast.. tu roti yg en own suruh aku bwk gi opis.. korang nak tau ayat dia? "yang, roti ni arini expired, bawak gi opis eh".. :( oh.. kijam, kijam.. dah expired baru teringat nak suruh aku bfast.. :(

3- mac charged water - utk tambah vit & segar pd muka aje, kalo dah x cantek cam aku ni.. ko spray bp byk pon bukan bleh jd maya karin.. hehehe..

4- lotion tanamera - bebudak a'che spa bg.. itupon botol sample aje..

5- ipod & data cable - pemberian en own suruh dgr ayat al-quran bila dlm lrt time aku mengandung dedolu.. bila x mengandung ni.. penuh ngan movies, mp3 dan merangkap gak jd external drive aku.. :p harap maaf b, dah tersasar dari tujuan asal benda ni diberi.. :*

6- beg mekap - compact powder, lipstick, lip gloss, perfume, prep & prime..

7- wallet - menda yg suatu ketika dulu ilang dan masih ada jodoh aku ngan wallet ni.. masih gagah utk disumbat dgn segala mcm kad.. aku penah try pakai wristlet.. x bleh tandingi wallet ni.. huhu.. wallet hantaran ni.. dah dkt 4 tahun lebih dah umurnya..

8- beg syiling - pemberian nik sblum berangkat ke aussie.. kalo syiling dlm tu mulai susut, aku isi ngan koleksi syiling en own.. bestnya idop!

9- jam - jam en own yg aku janji nak gi ganti cermin dia.. sudah retak tp setiap kali gi klcc aku seakan lupa nak bwk.. sorry.. tahun dpn baru berganti ni..

10- hphone & casingnya

11- kad² value added utk monorail, lrt star & lrt putra.. aku ada segalanya

12- panadol

13- tissue

14- kunci umah, kunci keta

15 - mentos (aku cilok husna nye)

16- pen (1 aida kasik, 1 aku beli)


5. What’s the most important thing in your handbag?
kunci keta & kunci umah, aku penah tertinggal wallet (masih bleh sampai umah).. tp bila aku tertinggal kunci umah.. kena berkampung dkt sejam dlm keta tunggu en own sampai.. :D

6. What’s the most embarrassing thing in your handbag?
ada.. pil sembelit sbb aku ada buasir.. hahahaha.. bodo!

7. What’s the smallest thing in your handbag?
abuk.. tp kengkadang aje sbb aku rajin gak wat housekeeping beg ni setiap ujong minggu..

8. Is there anything illegal in your handbag?
nope.. sbb aku ni legally blonde.. hahaha

9. Tag others who might want to embarrass themselves
1. green apple
2. ogy
3. leen (dak bedak)
4. ma
5. toyan
6. arin
7. ja
8. wanie


i'm done..........

Thursday, January 15, 2009

letting it go..

those pics were taken bila aku sibok mengwrap beg utk dihantar ke sang pembeli.. akhirnya, beg ku itu telah disunting orang.. and now i hv cash to find new bag.. which is definately perlu memenuhi ciri² piawaian seperti : besau, gagah perkasa, muat letak 2 pampers, 2 btl susu, segala mcm mak nenek.. huhuhu.. ya Allah, kenapa aku dah terbayang DAMIER HAMPSTEAD ni?? oh tidak.. tabahkan hatiku ini..

p/s: mekaceh wadiah yg sudi men'snap' gambo² ku ini.. comeykan aku?

Tuesday, January 13, 2009

song: better in time

it's been the longest winter without you
i didn't know where to turn to
see somehow i can't forget you
after all that we've been through

going coming thought i heard a knock
who's there no one
thinking that i deserve it
now i realize that I really didn't know
if you didn't notice you mean everything
quickly i'm learning to love again
all i know is i'm gonna be OK

thought i couldn't live without you
it's gonna hurt when it heals too
it'll all get better in time
and even though I really love you
i'm gonna smile cause I deserve to
it'll all get better in time

i couldn't turn on the TV
without something there to remind me
was it all that easy
to just put aside your feelings

if i'm dreaming don't wanna laugh
hurt my feelings but that's the path
i believe in
and i know that time will heal it
if you didn't notice boy you meant everything
quickly i'm learning to love again
all i know is i'm gonna be OK

since there's no more you and me
it's time i let you go
so i can be free
and live my life how it should be
no matter how hard it is I'll be fine without you
yes i will

Monday, January 12, 2009

dah selamat bertunang

aku balik melaka last friday dgn jayanya menumpang adik aku ajoy.. hihi.. reason? sbb adik bongsu aku syimah nak bertunang on saturday which kalo aku pilih balik on saturday nescaya akan tidak dimengaku anak oleh mak aku.. :D majlis bertunang kiranya berjalan dgn jayanya dgn hadirnya sedara yang terdekat.. mmg jd majlis reunion family le.. best, tp yg x best sgt camera aku (again..) rosak.. blom dibetulkan dan gambar majlis takde.. :( benci okayy.. TAHNIAH DIK! dan aku x sempat tukar baju, sepanjang majlis masih berbaju busuk dan penuh tanda kunyit.. akak dpt bahagian goreng-menggoreng okayyy...

p/s: hantaran tu cikgu sengal wat for 3 hrs only (short notice kan majlis ni).. kan aku kata.. dia kreatip korang x caya (masuk site ni).. pastu bila aku nak balik ada couple datang nak sewa alas dulang ngan dulang.. 15 dulang.. rejeki, rejeki!

Friday, January 9, 2009

anyone needs model? kindly contact me..

cik husna amani ni mmg pantang nampak kamera.. sure dia akan start posing DAN apa aje le menda yg dia jumpa (ala² camera) dia akan jd photographer.. mulalah dia akan sebut "cenyum, cenyum.." menda² yg dia akan jadikan kamera:
- muncung vacum (yg utk sedut abuk tu.. kengkonon camera lens la)
- kitchen tissue (dah abis tisu kan tinggal roller tu.. tu plak lens paparazi dia)
- any parts dari toys dia

Thursday, January 8, 2009

new borns - 7th jan '09

..alhamdulillah..
they'r safely born, being the 2nd child & sharing the same birthdate

..congrats
..
to the parents

Ja
(new baby boy, amir harith, 3.2kg)

Yong
(new baby girl, 3.07kg)

Linda
(new baby boy, 2.65kg)

Monday, January 5, 2009

aquarium "aquaria"

last sat while my parents gi perak nak settlekan hal adik bongsu aku, family aku & aleen amik peluang g aquarian, klcc utk meraikan cik hanna alani yg kuar dr sepital.. sebenarnya b dah ajak gi on the same date bwk bebudak ni jumpa doc lim tp kena admitted la plak.. :) tak pack sgt klcc memandangkan org dah balik area masing² utk start schooling kot.. lengang gak la aquaria ni.. kiranya bleh berjalan menikmati rupa bentuk ikan² ni dgn tenang..

husna cam biasa naik stroller sbb xtvt melawat kawasan binatang ni cam biasa bukan selera dia.. nasib baik la todlers (below 3yrs) FREE.. kalo idak menyesal okay bawak gi tgk fish dia bleh tido.. paling best dia bleh menjerit bila lalu kat area reptilia.. "hello kak long.. menda tu dlm kaca kak long.. dan menda tu hanyalah iguana.."

hanna plak berkepit ngan ayah dia sbb aku dah x larat dah nak mendukung budak seberat 10kg.. hadif naufal ngan abah dia.. kiranya menariks la xperience kat aquaria ni.. aku pon semacam gayat bila nengok ikan besau² ni sbb ikan paling besau aku nengok ialah ikan arapaima (betul ke aku eja ni? en hubby kalo baca sila betulkan ejaan) kat bukit merah aritu.. gi la bawak anak², bawak diri gi aquaria ni wei.. beshhhh!!


p/s: gambo guna kamera hp.. ya Allah cheq oi.. bila ko nak gi betulkan camera ko??? pastu sume gambo gelap sbb dlm aquaria ni gelap pastu depa tak kasik kamera guna flash.. takut ikan terkejut.. kan ada kamera yg ala² cam kilat.. lain mcm la silau dia.. aku penah tengok.. (toyan, kak nen & enon.. adakah ko ingat peristiwa ini?? di saat aku bangun tutup tv ingatkan kilat??.. hahaha.. bodos tul lampu flash tu)..

bron-chi-tis?

"bronchitis is an inflammation of the bronchi. symptoms include: coughing up extra mucus, sometimes with blood, wheezing, difficulty breathing & runny nose.."

masa kat jb aritu hanna dah start batuk² dan few times muntah² after menyusu.. ubat dah amik but still dia tak elok².. so plan nak jumpa doc lim (paed bebudak ni kat amp put). memula gi balik klinik mesra sbb nak mintak refer letter utk husna tp bila dia check husna dia terpandang hanna, dia kata hanna lagi teruk due to dia bernafas laju.. siap kat refer letter hanna dia tulis 'urgent'..

bila nak jumpa doc lim, hanna mmg x nampak mcm org sakit pon.. maybe dia dah lega dpt nebulizer masa kat klinik td.. bila masuk jumpa doc, amik gas lagi skalik dah terus dia muntah.. aku tgk doc ni relaks je, dia juga lap muntah.. dia gak prepare segala mcm menda.. pastu cam biasa k/org nak pinjam mesin nebulizer dia tp doc kata abis doh! so en own kata suruh masuk wad je la.. at least ubat/gas ikut masa.. so, masuk la wad (ngan x bersuar sementara kat admission room sbb muntah tadi).. hihi..

husna plak dpt 2 suntikan di punggung.. haha.. abis doc sume kena side kick dia.. "sakit kak long...." tu aje le ayatnya.. jln pon pelan² kuar bilik doc mcm org jln pas kena sunat.. ingat lagi masa dulu nak bg makan ubat siap kena balut ngan blanket supaya dia x meronta..

hanna plak mungkin terlebih genetik "cool" ayah dia yg x menangis apa² pon bila nurse masukkan jarum (nak masuk drip), bagi gas.. sgt relaks okay dan nurses sume cakap dia budak kecik yg pertama jenis tak takut jarum, darah, nurse.. siap perati every details depa buat kat dia.. ada peluang aku nak dpt anak jadi doc ni.. AMIN!

bilik yg aku request (mother & child room).. arini punye la ramai giler org nak masuk sepital sampai aku kena tunggu nearly 1hr utk dpt bilik.. tu ada org sibuk nak dok kat katil adik dia.. hihi..

buatlah apa ko nak wat k.lng.. hanna dah dpt gelang sepital ni.. k.lng takde..

tgklah muka relaks & tenang hanna.. aku & husna dah dok jauh2 dah.. takut! tgk muka observer tgh tgk apa yg nurse2 ni buat.. punya la ramai nurse yg standby tepi 3-4 org gak le..

apa lagi ko nak wat kat aku ni??

memerhatikan tangan mengenang nasib..

pandai k.lng bawak diri.. kreatif jadikan katil double decker..

p/s: mekaceh pd 2 aunties (nenie & enon) yg sudi melawat kawasan.. mekaceh sbb bwk donut, cucur udang dan segala menda makanan.. kenyang org yg menjaga org sakit ni..

ikut ke jb..

mmg dah plan.. cuti dah apply.. nak balik sg petani but unfortunately en own kena gi pasir gudang, jb dan kami (sang isteri & anak²) mengambil inisiatif untuk turut serta.. hihi.. kami duk kat hotel selesa yg bleh la tahan selesanya dan apa sangatlah bleh wat kat sini selain duk dlm bilik aje.. dan kalo aku nak bwk bebudak ni jenjalan pon bukan aku tau beno jln-jln kat jb.. last aku dtg jb masa aleen @ maktab sultan ibrahim.. ye ke? tgk.. betapa lama aku x kesini sampai nama maktab pon aku dah lupa.. haha.. tv plak ada la channel spore, indon tp tak clear beb.. duh!!

xtvt 1- bermain dlm bilik

xtvt 2- bermain di coffee house, dia konpem santa letak nama dia kat adiah tu.. hanna plak asyik pegang segala perhiasan kat pokok tu.. "antek, antek".. dan aku asyik kata "mana cantek, buruk ah..".. kecik ati org yg menghias pokok tu kalo dengar..

xtvt 3- shopping tp setakat kat mini market bwh hotel tu aje..

xtvt 4- minum susu, tido.. wat else?